4ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας
Μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε σε πανελλήνια κλίμακα το 3ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας έλαβε χώρα τον Απρίλιο του 2013,διοργανώνεται φέτος το 4ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (www.digifest.info),το οποίο θα διεξαχθεί στη Λάρισα, στο Ηράκλειο, στο Αγρίνιο, στην Κέρκυρα, στη Μυτιλήνη, στη Ξάνθη, στη Ρόδο και Χανιά από Πέμπτη 3 μέχρι Σάββατο 5 Απριλίου2014.
Στην πόλη της Λάρισας το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 4 και το Σάββατο 5 Απριλίου 2014 στο Μουσικό Σχολείο Λάρισας.
Η κοινή μέρα όλων των πόλεων θα είναι η Παρασκευή 4 Απριλίου, όταν στις 12 το μεσημέρι θα συναντηθούν όλες οι πόλεις με τηλεδιάσκεψη.
Όπως και την προηγούμενη χρονιά, στο πλαίσιο του μαθητικού φεστιβάλ θα υπάρξει η δυνατότητα να παρουσιαστούν έργα ψηφιακής δημιουργίας, τα οποία δημιουργήθηκαν στα μαθήματα Πληροφορικής όλων των βαθμίδων (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο), στις δραστηριότητες «Δημιουργώντας με Κώδικα»(HourofCode), στις βιωματικές δράσεις του Γυμνασίου, στο μάθημα Ερευνητικές Εργασίες (Project) των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και στο μάθημα Ειδική Θεματική Δραστηριότητα (ΕΘΔ) των ΕΠΑΛ. Είναι δυνατό να συμπεριληφθούν και έργα τα οποία δημιουργήθηκαν σε κάποια Σχολική δραστηριότητα(Περιβαλλοντική, Πολιτιστική, Αγωγής Υγείας κ.α.) ή σε κάποιο διαθεματικό/διεπιστημονικό σχέδιο συνεργασίας μεταξύ της Πληροφορικής και άλλων μαθημάτων.
Η συγκεκριμένη μαθητική συνάντηση θα δώσει την ευκαιρία:
α) της ανάδειξης της δημιουργικότητας των μαθητών και των εκπαιδευτικών Πληροφορικής και της παρουσίασης της εργασίας τους σε συμμαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και την ευρύτερη κοινωνία,
β) της ενημέρωσης και της διάδοσης των μαθησιακών δραστηριοτήτων οι οποίες καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και την ολόπλευρη μάθηση μέσω των σχεδίων εργασίας και της επίλυσης πρακτικών προβλημάτων και
γ) της επικοινωνίας των μελών της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) μεταξύ τους και με την ευρύτερη κοινωνία.
Γι? αυτό το λόγο το Μαθητικό Φεστιβάλ δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα αλλά βραβεύεται κάθε συμμετοχή.
Το Φεστιβάλ στην πόλη της Λάρισας πραγματοποιείται με την Υποστήριξη του Δήμου Λαρισαίων και του Συλλόγου Καθηγητών Πληροφορικής Π.Ε. Λάρισας και Αρωγούς την Περιφερειακή Δ/νση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, τις Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε Λάρισας και Π.Ε Καρδίτσας και τα ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ Λάρισας και Καρδίτσας.
Δημήτρης Κολοκοτρώνης
Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής
ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ ΣΤΟΝ 3οΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ Το Πανεπιστήμιο Πατρών διά του Τμήματος Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου σε συνεργασία με την Ελληνική Φιλοσοφική Εταιρεία (ΕΦΕ) και το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών (Ελλάδος) του Παν/μίου Χάρβαρντ (ΚΕΣ) καθώς και με την υποστήριξη της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων (Π.Ε.Φ.) προκήρυξε για το σχολικό έτος 2013-2014 τον3ο Πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλοσοφικού Δοκιμίουυπό το γενικό θέμα: «Το φιλοσοφικό πρόβλημα της γνώσης» Κατά τη διεξαγωγή της προκριματικής φάσης του Πανελλαδικού Μαθητικού Διαγωνισμού , η οποία και πραγματοποιήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2014, από το σύνολο των υποψηφίων συμμετεχόντων του Ν. Λάρισας προήχθησαν για τη δεύτερη και τελική φάση, που θα λάβει χώρα στις 28-29 Μαρτίου 2014στο Παν/μιο Πατρών, 7 μαθητές της Β΄Λυκείου θεωρητικής κατεύθυνσης. Οι έξι εξ αυτών είναι μαθητές του Μουσικού σχολείου Λάρισας (έξι μαθητές συμμετείχαν και στην προκριματική γραπτή εξέταση). Ο Διευθυντής, ο σύλλογος Διδασκόντων του Μουσικού σχολείου, και ειδικά οι διδάσκουσες Φιλοσοφία Β΄ Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνσης, κ. Καραβαγγέλη Δ., και Σπυριδάκη Δ., συγχαίρουν θερμά tους μαθητές για την καθολική επιτυχία τους, ευχόμενοι την πρόκριση στη Διεθνή Ολυμπιάδα Φιλοσοφίας. Οι προκριθέντες μαθητές είναι : Θεοδωρίδη Θεοδώρα Καψάλη Έλλη-Μαριτίνα Μαγαλιός Γεώργιος Μπαμπούλης Ιωάννης Τζαβάρα Ελένη Χατζημπύρρου Γουινόνα
Καλοκαίρι του ?88 και ένα παρθένο κοινό, ξεχασμένο στον κάμπο και τα βουνά της Θεσσαλίας, δονείται αισθητικά, βιώνοντας την απόλυτη παλίρροια της θεατρικής τέρψης.
Ο Κώστας Τσιάνος ανεβάζει την «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη, υλοποιώντας τη μέθεξη της ανόθευτης λαϊκής μας παράδοσης με το αρχαίο δράμα και ανοίγοντας στην τότε εφηβική μου ψυχή ένα διαλογικό παράθυρο μαζί του.
Οι κριτικές είναι διθυραμβικές, η φήμη της παράστασης υπερβαίνει τα στενά γεωγραφικά, θεσσαλικά μας όρια, κατακτώντας το 1989 την απαιτητική θεατρική κοινότητα στο Φεστιβάλ Επιδαύρου . Ήταν η πρώτη φορά που ένα περιφερειακό θέατρο περνούσε τις πύλες του αργολικού θεάτρου. H υποδοχή ήταν πρωτόγνωρη και τα ακατάπαυστα χειροκροτήματα του κοινού αντηχούν ακόμη?
H παράσταση εκτιμήθηκε για την καθαρότητά της, την ειλικρίνεια των προθέσεών της και ένα σκηνοθετικό εύρημα- Ο Κώστας Τσιάνος έσκυψε με ευλάβεια στη λαϊκή μας παράδοση, αξιοποιώντας την αισθητική της και σκηνοθέτησε μια παράσταση- πρόταση με όραμα, που άνοιξε νέους δρόμους στο αρχαίο δράμα, χωρίς όμως να του ξεφεύγουν η ουσία, το πνεύμα και η ψυχή του έργου και απεκδυόμενος του διλήμματος αναγωγής του καινούριου ως αυτοσκοπού.
Οι παραστάσεις του δράματος στους καιρούς μας διασπείρουν , κατά κοινή αποδοχή, ψευδο- διλήμματα: ρεαλιστική έως νατουραλιστική απεικόνιση ή ιδεαλιστικός μινιμαλισμός, ηρωικό υπερμέγεθες ή ανθρώπινο μετρίως ζην, ηθογράφειν ή ψυχολατείν (ας μου επιτραπεί ο νεολογισμός ). Οι διδασκαλίες του Λαρισαίου θεατράνθρωπου αποδεικνύουν ότι κωφεύει στα ανωτέρω πλαστουργήματα , κάνοντας focus με περισσή ευαισθησία στον εποικοδομητικό εκφραστικό κώδικα, ιδωμένο τελεολογικά. Σ' όλες τις παραστάσεις που επιμελείται θριαμβολογεί η φαντασία στο εναρκτήριο λάκτισμα του ρεαλισμού. Καταληκτικά , κάθε θεατρικό του δημιούργημα το ενδύει με ανθρωπιστική εσθήτα, περιβαλλόμενη με ιδιάζουσα χρωματική ευαισθησία- ενσυναισθησία, η οποία ,ειδικά στις μέρες μας , διακυβεύεται.
Ο σκηνοθετικός του οβολός στη θεατρική δημιουργία επιδιώκει να επαναφέρει το όνειρο στη ζωή των ανθρώπων, έχοντας ως αφετηρία την εσωτερική αλήθεια, το πάθος για την τέχνη ως modus spirandi, την αίσθηση κατά βάση σωματική, που σκοπεύει στην πολιτική, πίσω από την οποία ανιχνεύεται ως αδιάσειστος μάρτυρας η ιστορία.
Το σκηνοθετικό αυτό δίδυμο αποτελεί πυξίδα στο όραμα του Τσιάνου, που συνίσταται στο να επαναπροσδιοριστεί η φυσιογνωμία του Θεσσαλικού Θεάτρου, «του δικού μας θεάτρου», και να επαναδιαλεχθεί με ένα ευρύ λαϊκό κοινό, παρουσιάζοντας σημαντικές παραστάσεις, στηρίζοντας την εγχώρια θεατρική δημιουργία και σφυρηλατώντας βιωματική σχέση με τη μαθητιώσα νεολαία.
Ο Κώστας Τσιάνος μέσα από την σκηνοθετική του τοποθέτηση στους κόλπους του Μουσικού σχολείου Λάρισας άνοιξε ρηξικέλευθα μονοπάτια στη μαθητική σκέψη :ουσιαστικά, έχει προκαλέσει τους μαθητές μας να αναμετρηθούν με την ταυτότητά τους και να τη συλλογιστούν . Με αγνά υλικά την ποίηση και τη μυθολογία της, το άχθος του αρχαίου της κλέους, τις μη επουλωμένες ακόμη πληγές της σύγχρονης ιστορίας της, τα κοινωνικο-πολιτικά δρώμενα που τη σημάδεψαν ανεξίτηλα και με φάρο του ένα βλέμμα βαθιά διεισδυτικό, ένα βλέμμα- σχολείο αποδεικνύει πως δίχως πίστη στο προσωπικό σου όραμα τίποτα δεν είναι υλοποιήσιμο. Στο ομιχλώδες τοπίο της εποχής μας, που η αυτόφωτη διανόηση κινείται σε ελεύθερη πτώση, αμελώντας όμως να ανοίξει το αλεξίπτωτό της, χρειαζόμαστε ανθρώπους σαν τον Κώστα Τσιάνο που να διαπραγματεύονται καθημερινά το ζητούμενο ?πρόκληση «Με ποιες λέξεις-κλειδιά θα μπορούσαμε να εμφυσήσουμε τη ζωή σ? ένα καινούριο πάνδημο όνειρο;»
Σπυριδάκη Μ. Δέσποινα
κλασική φιλόλογος στο Μουσικό σχολείο Λάρισας
Υποψήφια διδάκτωρ
|
Η Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης διά του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων και το Μουσικό Σχολείο Λάρισας συνδιοργανώνουν σεμινάριο με θέμα : «Σχολικές Γιορτές :Υποχρέωση ή Ευκαιρία» στο αμφιθέατρο του Μουσικού Σχολείου τη Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014 5-8 μμ. Οι σχολικές γιορτές αποτελούν ένα προβληματικό ζητούμενο για το σημερινό σχολείο. Ποιος θα τις αναλάβει; με ποιο υλικό θα εργασθεί; σε ποιες ώρες θα συγκεντρώνει την ομάδα των μαθητών; πώς μπορεί κανείς να εξασφαλίσει ένα καλό αποτέλεσμα; Μπορεί τελικά μια σχολική γιορτή από επαναλαμβανόμενο ανιαρό βάσανο για όλους, να μετατραπεί σε κάτι ουσιαστικό; μπορεί να λειτουργήσει ως συντελεστής για τη λησμονημένη σχολική ζωή; να προσφέρει κάτι διαφορετικό ή έστω με διαφορετικό τρόπο; Αυτά και άλλα ερωτήματα τέτοιου είδους αιωρούνται αναπάντητα. Οι απόπειρες που γίνονται εν πολλοίς αφήνουν ανικανοποίητη τόσο τη σχολική κοινότητα όσο και τον εκπαιδευτικό, που για μια ακόμη φορά ταλαιπωρείται χωρίς ειλικρινείς απαντήσεις. Για μια ακόμη φορά κινδυνεύει να εμπλακεί σε μια διαδικασία που φαίνεται να μην βρίσκει θέση στη σχολική πραγματικότητα αλλά πρέπει να υλοποιηθεί, ακόμη και χωρίς εμφανή εκπαιδευτικό στόχο. Το σεμινάριο αφορά τα θέματα: Λειτουργία των γιορτών στη σχολική ζωή, ο ρόλος του Διευθυντή, καλές πρακτικές.
ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
ΤΙΜΑ ΤΗ ΜΥΡΤΩ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Το Μουσικό σχολείο Λάρισας, στα πλαίσια της εικοσάχρονης παρουσίας και της διαχρονικής πολιτισμικής του προσφοράς στα δρώμενα της πόλης, την Τετάρτη 4/12/2013 θα τιμήσει μια εκλεκτή μορφή του πνευματικού μας χώρου, τη Σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου, που ανεβάζει την Λάρισα και την Ελλάδα ψηλά με τις επιτυχίες της στο εξωτερικό.
Εκδήλωση αφιερωμένη στη διεθνώς καταξιωμένη υψίφωνο, Μυρτώ Παπαθανασίου διοργανώνει το Μουσικό Σχολείο Λάρισας αρχές Δεκεμβρίου 2013, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. Η εκδήλωση πραγματοποιείται προκειμένου να τιμήσει το Σχολείο την κ. Παπαθανασίου αλλά και να γνωρίσουν καλύτερα οι μαθητές, την Λαρισαία υψίφωνο με την εντυπωσιακή πορεία στις μεγάλες λυρικές σκηνές του κόσμου. Η Μυρτώ Παπαθανασίου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λάρισα, όπου και ξεκίνησε τις σπουδές της στο πιάνο και στα θεωρητικά στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας. Πήρε δίπλωμα μονωδίας από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης με διάκριση, ενώ παράλληλα φοίτησε στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α. Π. Θ. Ως υπότροφος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Μιλάνο με τον Ρομπέρτο Κοβιέλο. Έχει εμφανιστεί στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα όπως του Τόκιο και του Σίδνεϋ, στις κρατικές όπερες της Βιέννης, του Βερολίνου, του Μονάχου, της Ζυρίχης αλλά και στις όπερες της Ρώμης, της Βερόνας, του Άμστερνταμ, της Στουτγάρδης, της Κοπεγχάγης, του Παρισιού, των Βρυξελλών, του Μόντρεαλ, του Ντάλλας, της Μπολόνια, της Γένουας, του Τουρίνου, του Μόντε Κάρλο. Έχει δώσει ρεσιτάλ σε μια σειρά σημαντικές αίθουσες συναυλιών σε διάφορες χώρες. Μόλις τον περασμένο Μάιο, κάνοντας την πρώτη της εμφάνιση στο Ντάλλας της Αμερικής, τιμήθηκε με το βραβείο «Μαρία Κάλλας για τον καλύτερο καλλιτέχνη της χρονιάς», για το ρόλο της στην «Τραβιάτα», ρόλο με τον οποίο είχε πρωτοεμφανιστεί στην όπερα της Ρώμης με τη σκηνοθετική υπογραφή του Φράνκο Τζεφιρέλλι. Η Μυρτώ Παπαθανασίου, της οποίας το ρεπερτόριο εκτείνεται από το «Μπαρόκ» μέχρι τους σύγχρονους συνθέτες, έχει πραγματοποιήσει πολλές ηχογραφήσεις με όπερες του Μότσαρτ και του Ροσσίνι, ενώ έχει συνεργαστεί με γνωστούς σκηνοθέτες, όπως οι Τζεφιρέλλι, Κάρσεν, Μακ Βίκαρ και καταξιωμένους μαέστρους, όπως οι Φίσερ, Τρελμέττι, Πιντό, Καρύδη κ.ά. Στις προσεχείς εμφανίσεις της περιλαμβάνονται ρεσιτάλ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και συμμετοχή στην Εθνική Όπερα του Παρισιού, ενώ η Μυρτώ Παπαθανασίου θα ανοίξει και την καλλιτεχνική σαιζόν 2014-15 στη Μετροπόλιταν Όπερα της Ν. Υόρκης. Και συνεχίζει...
|