ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΙΑΝΟΥ


Στα πλαίσια της συνεργασίας με το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του  Ιονίου Πανεπιστημίου η Δ/νση του Μουσικού Σχολείου Λάρισας και ο Σύλλογος Γονέων συνδιοργανώνουν  για τέταρτη φορά ένα διήμερο σεμινάριο πιάνου και συναυλία  για τους μαθητές και καθηγητές του πιάνου με τον καθηγητή Λάμπη Βασιλειάδη  και τους φοιτητές του τμήματος του στις 7 και 8 Δεκεμβρίου.

 

 

 

Λάμπης Βασιλειάδης

Φοίτησε στην Φιλοσοφική σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στο τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, απ? όπου αποφοίτησε με λίαν καλώς, με ειδίκευση στη Φιλοσοφία. Στη συνέχεια παρακολούθησε μουσικές σπουδές και έλαβε δίπλωμα πιάνου με ?Άριστα? από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (1987) και δίπλωμα πιάνου (1990) από την Ανώτατη Κρατική σχολή Μουσικής και Θεάτρου Hannover (Γερμανία). Επίσης, παρακολούθησε σπουδές με υποτροφία του Βρετανικού Συμβουλίου ?Γιάννης Βακαρέλης? με την Yaltah Menuhin, London (1992-93). Έχει λάβει μεταπτυχιακούς τίτλους από την Ανώτατη Κρατική σχολή Μουσικής Trossigen (Γερμανία), δίπλωμα μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών ?Kuenstlerische Ausbildung? (1993) και ?Κonzertreife Diplom? (1996). Φοίτησε στο Πανεπιστήμιο Cincinnati, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, όπου έλαβε το Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Κύκλου Σπουδών ?Artist Diploma?(1997). Το πιανιστικό του ιδίωμα έχει επηρεαστεί βαθύτατα από τον Viktor Karpovich Merzhanov.

Έχει δώσει ατομικά ρεσιτάλ στην Ελλάδα στην Γερμανία, στην Νότιο Αφρική, στην Γαλλία, στις ΗΠΑ, στην Πολωνία, στην Ιταλία, στην Ελβετία, στην Μεγάλη Βρετανία, στην Βυρητό (Λίβανος), στη Λιθουανία (Vilnius) στην Ταιλάνδη (Bangkok). Επιπλέον, έχει εμφανιστεί με ορχήστρες, όπως την Μουσικής Ακαδημίας του Trossingen, την Συμφωνική Νέων του Αμβούργου, την ΜΗΗ Ορχήστρα του Ανόβερου, την Φιλαρμονική της Πράγας, την Κammerphilarmonie της Πράγας, την Ορχήστρα Δωματίου του Tuebingen, την Φιλαρμονική του Fairbanks, την Φιλαρμονική της Ταϊλάνδης, την Μεγάλη Φιλαρμονική της Πολωνίας, τηνΦιλαρμονική του Λονδίνου και έχει συνεργαστεί με αναγνωρισμένους μαέστρους, όπως Gudni Emilsson, Darius Mikulski, Josif Conta, Bastian Heymel, Claude Villaret, Eduard Zilberkant, Luis Szaran, Rury Macdonald κ.α. Έχει έντονα δραστηριοποιηθεί στο χώρο της Μουσικής Δωματίου με το Ιόνιο Κουαρτέτο Πιάνου και έχει δώσει συναυλίες Μουσικής Δωματίου μαζί με επώνυμους καλλιτέχνες (C.Erdeyi, L.Gorokoff, L.Hardy, etc). Ο κ. Βασιλειάδης έχειηχογραφήσει 18 δίσκους (CD) με ιδιαίτερα ευρύ ρεπερτόριο, συγκεκριμένα: με έργα Brahms και Schumann (εξαιρετική κριτική από το Listener, New York το περιοδικό Grammophone, σε άρθρο του Bryce Morrison, κατατάσσει την ερμηνεία Brahms, του κ. Βασιλειάδη, στις καλύτερες 36 του 20ου αιώνα - Μάρτιος 2003), με έργα Bartok, Poulenc, Scriabin, Szymanowski (τέσσερα άστρα από το BBC Music Magazine, Βρετανία), με έργα Liszt (εξαιρετική κριτική από το Fanfare Music Magazine, New York), με έργα Allen Sapp, σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση (άστρο από το American Record Guide, μια από τις καλύτερες ηχογραφήσεις του 2001), με έργα Rachmaninoff, έργα Chopin και έργα Tschaikofsky. Με την Ορχήστρα Δωματίου του Tuebingen (Kammerorchester Tuebingen) ηχογράφησε το έργο του F.Liszt για πιάνο και ορχήστρα εγχόρδων Malediction ενώ στο    ίδιο μοτίβο ηχογράφησε με θέμα τις μεταγραφές για πιάνο του Liszt έργων του Mozart. Έχει ηχογραφήσει ζωντανά με την Φιλαρμονική της Fairbanks του 2ο Κοντσέρτο του Tschaikofsky και έργα Μουσικής Δωματίου με το Ιόνιο Κουαρτέτο Πιάνου έργα Beethoven και Brahms. Οι τελευταίες του ηχογραφήσεις αφορούν τις μεταγραφές των συμφωνιών του Μπετόβεν από τον Λιστ. Έχει κάνει τηλεοπτικές εμφανίσεις στην Ελληνική Τηλεόραση 1, στη ΝΕΤ, στην Ελληνική Τηλεόραση 3, Αlaska One, WGTE, (ΗΠΑ) και έχουν μεταδοθεί έργα του και συνεντεύξεις στην Ελληνική Ραδιοφωνία, WKSU Classical Music, Kent, Ohio, WGUT FM Toledo, WGTE Toledo, Ohio, ΗΠΑ, Ραδιοφωνία ARD, Mόναχο, Ραδιοφωνία της Έσσης (Hesischer Rudfunk), Live FM 91 ?Toledo (σε ζωντανή μετάδοση και στην τηλεόραση, συνέντευξης ? συναυλίας). Εργάστηκε στο Κρατικό Πανεπιστήμιο του Bowling Green, ως βοηθός του καθηγητή Jerome Rose (1994-95), στο Πανεπιστήμιο του Cincinnati, Οhio ως βοηθός του καθηγητή James Tocco, (1995-97), διδάσκοντας φοιτητές του μεταπτυχιακού (master) και του διδακτορικού κύκλου σπουδών (DMA in piano performance), ως Καθηγητής Πιάνου και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Ωδείου Ανατολικής Μακεδονίας, ως Καθηγητής Πιάνου και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Σύγχρονου Ωδείου Θεσσαλονίκης, ως Καθηγητής Πιάνου στο Πανεπιστήμιο Μακεδονία. Απέσπασε πολλά βραβεία, όπως το 2ο βραβείο San Bartolomeo al Mare, Genova, Ιταλία (1997), το 6ο βραβείο WorldPiano Competition Cincinnati, το 1ο βραβείο University of Chicago, Greek Club, το 1ο βραβείο Ανώτατης Μουσικής Σχολής Trossingen , το βραβείο Master Players International, Lugano, Eλβετία, το 4ο βραβείο San Bartolomeo al Mare, GenovaΙταλία, δίπλωμα Scottish International Competition Glaskow στη Σκωτία, το βραβείο Μουσικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος, το βραβείο ?Γιάννης Βακαρέλης?, το βραβείο διαγωνισμού Bachauer, το βραβείο Χορωδίας και Ορχήστρας Πειραιώς και βραβείο Ganef, Θεσσαλονίκη. Επίσης, έχει συμμετάσχει στο τελικό στάδιο του διεθνούς διαγωνισμού πιάνου Unisa Transnet στη Νότια Αφρική, στους διεθνείς διαγωνισμούς Cagliari, Monza, Pescara, Porto (Πορτογαλία) κ.α. Το 1997 υπήρξε μέλος της κριτικής επιτροπής μουσικού διαγωνισμού της ΟΜΤΑ (Οhio Music Teachers Association) του Πανεπιστημίου Columbus, Ohio, ΗΠΑ, 1998 μέλος της κριτικής επιτροπής διεθνούς διαγωνισμού της Hellexpo (Θεσσαλονίκη), 1999 μέλος της Οργανωτικής και Κριτικής επιτροπής του Διεθνούς Διαγωνισμού για τα βραβεία D.Price του Mannes College of Music, New York στα πλαίσια του ?International Keyboard Festival?, που διοργανώθηκε από το New School University, μέλος του Διεθνούς Διαγωνισμού Πιάνου Emil Gilels της Ουκρανίας ( Οδησσός) και μέλος της Κριτικής Επιτροπής του Διεθνούς Διαγωνισμούς στην Μπανγκόκ της Ταϊλανδής.Ζει και εργάζεται από το 2002 στην Κέρκυρα ως Καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι Διευθυντής του Τμήματος Μεταπτυχιακών Σπουδών και μεριμνά ιδιαίτερα με την στήριξη της πιανίστας Hideyo Harada για την ιστορική και ερμηνευτική εμβάθυνση στην ρωσική πιανιστική σχολή.