Καραγκιόζης σε έθνικ-τζάζ απόχρωση
Το αποτέλεσμα μιας συνεργασίας επιπέδου ανάμεσα στον μουσικό ? καραγκιοζοπαίχτη Γιάννη Βουλτσίδη και το Μουσικό Σχολείο Λάρισας, θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν οι Λαρισαίοι, την Πέμπτη 17 Μαρτίου 6:30 μ.μ. στο αμφιθέατρο του Μουσικού Σχολείου.
Η συνεργασία αφορά μια παραγωγή μουσικής παράστασης, όπου συνδυάζονται η τέχνη του θεάτρου σκιών με ζωντανή συμφωνική ορχήστρα.
Η πλειοψηφία των συνθέσεων είναι του Γιάννη Βουλτσίδη σε ενορχηστρώσεις του καθηγητή Βασιλάκη Νίκου με 25μελή ορχήστρα του Μουσικού Σχολείου Λάρισας σε μια έθνικ ? τζαζ διάσταση.
Αυτό που μένει απ? αυτή τη συνεργασία είναι η δεκτικότητα του Μουσικού Σχολείου Λάρισας, δεκτικότητα που μεταφράζεται σε ανοιχτό πνεύμα. Καθηγητές και μαθητές του, γι? άλλη μια φορά, δεν εμποδίστηκαν ούτε από κομφορμισμό ούτε από συνήθεια να τολμήσουν κάτι νέο. Κάτι νέο πατώντας στο παλιό, στο υπάρχον, στο εδώ και εκατοντάδες χρόνια διαμορφούμενο, στο Ελληνικό θέατρο σκιών, που όπως είπε και ο Τζούλιο Καΐμη, ?αν αφουγκρασθεί τον τραγικό λόγο των μεγάλων της τραγωδίας, και τον Αριστοφανικό της κωμωδίας, αν δηλαδή, την αμεσότητα του Καραγκιόζη την δέσει και τη συνδέσει με κάτι ύψιστο όπως είναι τα τραγικά ερωτήματα περί ύπαρξης, -γιατί αξίζει να ζω και πώς να ζω ? αν συνδεθεί δηλαδή το πάνω με το κάτω, το σώμα με το πνεύμα, γεννάει κάτι αράγιστο στο χρόνο?.
Να ?ρθείτε να αφουγκραστείτε αυτή τη δουλειά, ενέχει στοιχεία μεγαλείου!
Εν ολίγοις, είναι μια πρωτογενής παραγωγή, που θα μπει και σε στούντιο ηχογράφησης, ώστε να πάει και παραέξω.
Η οργάνωση γίνεται από την Αντιδημαρχία Πολιτισμού & Επιστημών Δήμου Λαρισαίων, συμμετέχει και το Λαογραφικό Μουσείο Λάρισας με εργαστήρια θεάτρου σκιών και παραστάσεις που γίνονται όλο αυτόν το μήνα και τελικά μπήκαν τα θεμέλια για θεσμοθέτηση του μήνα Θεάτρου Σκιών.
Είσοδος ελεύθερη.
για την αντιγραφή: larissanet.gr
ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΧΟΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ Στο αμφιθέατρο του Μουσικού Σχολείου Λάρισας, την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016, πραγματοποιήθηκε 2ωρο βιωματικό εργαστήρι με τίτλο «Εισαγωγή στη ψυχοθεραπεία μέσω της κίνησης και του χορού-χοροθεραπεία», για 50 μαθητές της Α΄, Β΄ και Γ? Λυκείου (Σύνολο Μουσικής Κινηματογράφου). Το εργαστήρι οργάνωσε και υλοποίησε ο κος Δημήτρης Ζάχος, ψυχαναλυτής και ψυχοθεραπευτής μέσω της κίνησης-χορού, ο οποίος αποδέχθηκε την πρόσκληση του Μουσικού Σχολείου Λάρισας. Ως μέσο επίτευξης των ψυχοθεραπευτικών στόχων του εργαστηρίου, οι μαθητές χρησιμοποίησαν βιωματικά την κίνηση και το χορό. Συζητήθηκε επίσης, η χρήση των τεχνών (μουσική, χορός, θέατρο, ζωγραφική) στην ψυχοθεραπεία και οι αντίστοιχες μορφές της: μουσικοθεραπεία, χοροθεραπεία, δραματοθεραπεία, εικαστική θεραπεία. Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Πολιτιστικού προγράμματος: « ?Ai Vida?/Δραματοποιώντας την εφηβεία μέσα από την τέχνη», με υπεύθυνους καθηγητές τους Φρόσω Αστ. Κτιστάκη, Σταυρούλα Πραντσούδη, Ιφιγένεια Σδούκου, Λεωνίδα Τέλιο και Άννα Τσακάκη.
Βιογραφικό του κου Δημήτρη Ζάχου Ο κος Δημήτρης Ζάχος είναι πτυχιούχος Masters από το Laban Centre και το City University του Λονδίνου στην ψυχοθεραπεία μέσω της κίνησης και του χορού (Dance Movement Psychotherapy) και του Ινστιτούτου Ομαδικής Ανάλυσης και Οικογενειακής Θεραπείας (με διευθυντή τον κ. Μ. Γιωσαφάτ), Αθήνα. Έχει 20ετή κλινική και εκπαιδευτική εμπειρία στο Λονδίνο και την Ελλάδα. Έχει εργαστεί σε διάφορα ιδρύματα και ειδικά σχολεία της Αγγλίας και της Ελλάδας, είναι διδάσκων σε Προπτυχιακά και Μεταπτυχιακά Πανεπιστημιακά Προγράμματα του εξωτερικού (Αγγλία, Κίνα, Ρουμανία) και μέλος της Group Analytic Society, UK και της Ελληνικής Εταιρίας Αναλυτικής Ομαδικής & Οικογενειακής Ψυχοθεραπείας.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Κάλεσμα Αλληλεγγύης στους πρόσφυγες Η Ε.Λ.Μ.Ε. ν. Λάρισας ήταν αλληλέγγυα στον αγώνα των προσφύγων και στα προηγούμενα χρόνια αλλά και πρόσφατα, πριν τα Χριστούγεννα, όπου έκανε έκκληση στα σχολεία για τη συγκέντρωση και αποστολή υλικού πρώτης ανάγκης, στα σημεία που τα είχαν ανάγκη.
Έτσι και στη χθεσινή Γενική Συνέλευση αποφασίστηκε ομόφωνα, το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. ν. Λάρισας να συντονίσει τη συγκέντρωση τροφίμων και υλικού πρώτης ανάγκης και να βοηθήσει με κλιμάκιο τους πρόσφυγες.
Για το λόγο αυτό απευθύνουμε έκκληση στους συναδέλφους, στους γονείς, στους μαθητές και γενικότερα σε όλη την κοινωνία για τη συγκέντρωση :
στα γραφεία της Ε.Λ.Μ.Ε . ν. Λάρισας, Λαπιθών 6 , καθημερινά από τις 19:00 έως τις 21:00 ή επικοινωνώντας στα παρακάτω τηλέφωνα :
Η αλληλεγγύη και η στήριξη τους στους πρόσφυγες είναι υποχρέωση όλων μας. Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΝΙΚΟΣ ΓΙΟΥΡΟΥΚΗΣ ΑΡΓΥΡΗΣ Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες
Σας ενημερώνουμε ότι αύριο Παρασκευή (19-2-2016) θα πραγματοποιηθεί η γενική συνέλευση των μαθητών του Σχολείου μας τις τρεις τελευταίες ώρες, κατόπιν αιτήματός τους. Η σίτιση και η μεταφορά θα πραγματοποιηθούν κανονικά. Από τη Διεύθυνση EUROSCOLA DAY: ΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΜΕ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ Λίγες μέρες πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων επέστρεψε από το Στρασβούργο, η ελληνική αντιπροσωπεία μαθητών της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας η οποία συμμετείχε με ιδιαίτερη επιτυχία, στην ημερίδα EUROSCOLA στο Στρασβούργο της Γαλλίας. Στην έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου οι 24 Θεσσαλοί μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στη συνεδρίαση ενός «ευρωπαϊκού κοινοβουλίου νέων » που προέρχονταν από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης . Η ημερίδα ΕUROSCOLA είναι ένας θεσμός που στόχο έχει την επαφή των εφήβων Ευρωπαίων μαθητών με το χώρο συνεδριάσεων του Ευρωκοινοβουλίου και τη συμμετοχή τους σε πολυεθνικές ομάδες εργασίας μέσα στις οποίες τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις ,να αναπτύξουν σχέσεις συνεργασίας και τελικά να εξοικειωθούν με τη διαδικασία λήψης αποφάσεων πάνω σε σημαντικά ζητήματα που απασχολούν το σύνολο των χωρών της Ε.Ε. Οι ημερίδες αυτές διοργανώνονται πολλές φορές κατά τη διάρκεια του έτους και η θεσσαλική αποστολή συμμετείχε στην ημερίδα της 18/12/2015. Κατά τη διάρκεια της ημερίδας οι μαθητές ενημερώθηκαν από τους υπευθύνους του γραφείου πληροφόρησης του Ευρωκοινοβουλίου και τον Ούγγρο ευρωβουλευτή κ. T. Szanyi για τα όργανα και τον τρόπο λειτουργίας τω θεσμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ στη συνέχεια είχαν την ευκαιρία να θέσουν τις ερωτήσεις και να λύσουν τις απορίες τους πάνω στα θέματα αυτά. Στην παρουσίαση των μαθητικών αντιπροσωπειών που ακολούθησε, η αντιπροσωπεία των Θεσσαλών μαθητών αναφέρθηκε με έμφαση στο αρχαίο παρελθόν της περιοχής μας που είναι ιδιαίτερο πλούσιο, όπως μαρτυρείται από τις πολυάριθμες αρχαιολογικές θέσεις που εντοπίζονται σε ολόκληρη τη θεσσαλική πεδιάδα και χρονολογούνται από τη νεολιθική εποχή (7000 π.χ.),το αρχαίο θέατρο της Λάρισας και το Ασκληπιείο της πόλης των Τρικάλων . Ιδιαίτερη εντύπωση εξάλλου, προκάλεσε η απόφαση των μαθητών να συνοδέψουν την παρουσίασή τους με την ανάγνωση ενός μικρού ποιήματος ( χαϊκού) σε τρεις γλώσσες(Ελληνικά ,Αγγλικά ,Γαλλικά), γραμμένου από την Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης κ. Ελένη Αναστασοπούλου, που ήταν αφιερωμένο στα θύματα της τρομοκρατικής επίθεσης της 13ης Νοεμβρίου 2015 στο Παρίσι. Η παρουσίαση¨ ντύθηκε ¨ μουσικά με το τραγούδι του Μ. Χατζηδάκη, «Κεμάλ», το οποίο οι μαθητές απέδωσαν στα Ελληνικά και Αγγλικά μέσα στην αίθουσα συνεδριάσεων του Ευρωκοινοβουλίου με τις κιθάρες τους και τις φωνές τους. Το γεγονός αυτό προκάλεσε θερμό χειροκρότημα και έκανε τους υπεύθυνους της διοργάνωσης να μιλήσουν για μια «ιδιαίτερα συγκινητική παρουσίαση από τη μεριά των Ελλήνων». Στη συνέχεια οι μαθητές αφού χωρίστηκαν σε πολυεθνικές ομάδες συνεργασίας ,είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις πάνω σε θέματα που αφορούν το σύνολο των χωρών της Ε.Ε. όπως το μέλλον της Ευρώπης, το περιβάλλον και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ,τα μέτρα που θα πρέπει η Ε.Ε. να λάβει για την καταπολέμηση της ανεργίας των νέων , η διαχείριση των μεταναστευτικών ροών αλλά και η ελεύθερη ενημέρωση και αγωγή του πολίτη. Επεξεργάστηκαν τα θέματα αυτά ,πρότειναν συγκεκριμένες λύσεις ,εξέλεξαν αντιπροσωπείες και τελικά ψήφισαν τις προτάσεις που τέθηκαν, σε μια διαδικασία που προσομοίαζε σε μεγάλο βαθμό με τις εργασίες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Οι Θεσσαλοί μαθητές συμμετείχαν ενεργά με τις παρεμβάσεις τους στη συζήτηση των παραπάνω θεμάτων και ιδιαίτερα στα ζητήματα της μεταναστευτικής πολιτικής της Ε.Ε. και της μείωσης της νεανικής ανεργίας. Η ελληνική αντιπροσωπεία μαθητών της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας απέσπασε θερμά επαινετικά σχόλια τόσο από τους μαθητές των άλλων ευρωπαϊκών χωρών όσο και των υπευθύνων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου οι οποίοι ανέφεραν πως ¨οι ελληνικές αποστολές συμμετέχουν στην ημερίδα EUROSCOLA πολύ καλά προετοιμασμένες και αποτελούμενες από μαθητές με υψηλά κίνητρα¨. Ο ενθουσιασμός των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών που συνόδεψαν την αποστολή ήταν έκδηλος στο τέλος της ημέρας, αφού όλοι θεωρούν πως η επίσκεψή τους στο Ευρωκοινοβούλιο και η συμμετοχή τους στις εργασίες της ημερίδας ήταν μια σπουδαία εμπειρία. Την αντιπροσωπεία των 24 μαθητών (οι οποίοι επελέγησαν μετά από διαγωνισμό) αποτελούσαν οι : Kουκουσάκη Δέσποινα, Εμμανουηλίδης Κωνσταντίνος , Λεπεντσιώτη Μαρία ,Φασούλας Πέτρος, Μουράτης Βασίλης, Τσάτσαβου Γεωργία-Ιωάννα, Νικούδη Μυρτώ, Φεζουλίδη Γεωργία, Λύχου Φανή, Χατζηκαμαγιάννης Δημήτρης, Ραχωβίτσα Άννα, Χελιδώνη Βασιλική, Τζίνη Δήμητρα, Βοζίκη Δήμητρα, Συρακούλη Αργυρώ, Τζιμούρτου Ματίνα ,Ιωάννου Έφη, Σακκάς Δημήτρης, Ευθυμιάδης Κωνσταντίνος, Γκουντουβά Φρειφερίκη-Ιωάννα, Κανάτα Λαμπρινή, Χατζηπαρασίδη Μαρία ? Ραφαηλία , Μπατρακούλη Όλγα και Ακρίβου Χρυσή-Ευαγγελία. Συνοδοί εκπαιδευτικοί του ευρωπαϊκού προγράμματος : EUROSCOLA 2015 ήταν οι κ.Γκάγκα Ευαγγελία καθηγήτρια αγγλικών-ΠΕ06 Ν.Τρικάλων και Καραλοπούλου Αθηνά φιλόλογος- ΠΕ02 Ν.Λάρισας.
|