Στην τελευταία εβδομάδα έχει εισέλθει η σχετική προθεσμία υποβολής αιτήσεων των μαθητών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής.
Σας γνωρίζουμε ότι για την εγγραφή μαθητών στα Μουσικά Σχολεία (Γυμνάσια), για το σχολικό έτος 2013-2014, οι γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής, οφείλουν να υποβάλουν αίτηση στο Μουσικό Σχολείο της περιοχής τους κατά το χρονικό διάστημα από 10-31 Μαΐου.
Οι υποψήφιοι για επιλογή και φοίτηση στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων δεν στερούνται του δικαιώματος υποβολής αίτησης για συμμετοχή στις διαδικασίες εισαγωγής σε άλλο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο.
Στα Μουσικά Σχολεία (Γυμνάσια) εγγράφονται μαθητές απόφοιτοι Δημοτικού, ύστερα από επιλογή. Η διαδικασία επιλογής για το σχολικό έτος 2013-2014 θα διενεργηθεί από τις αρμόδιες επιτροπές οι οποίες θα οριστούν από τον Περιφερειακό Δ/ντη Α΄/θμιας και Β΄/θμιας Εκπ/σης και θα πραγματοποιηθούν από 17 έως 19 Ιουνίου 2013. Η διαδικασία επιλογής θα ξεκινήσει ταυτόχρονα σε όλα τα Μουσικά Σχολεία της χώρας τη Δευτέρα 17-6-2013 και θα διαρκέσει μία, δύο ή τρεις ημέρες ανάλογα με τον αριθμό των υποψηφίων. Μη έναρξη της διαδικασίας επιλογής την 17-6-2013 επιτρέπεται κατ΄ εξαίρεση, εφόσον προκύψουν και τεκμηριωθούν σοβαροί λόγοι. Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία εγγραφής ? επιλογής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2013-2014 βασίζεται στην υπ΄ αρ. Γ2/3850/16.6.1998 (ΦΕΚ 658/τ.Β/1.7.1998) Υπουργική Απόφαση «Λειτουργία Μουσικών Σχολείων» όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε από την υπ΄ αρ. 60235/Γ7/26-5-2011 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ1012/τ.Β΄/26-5-2011), την υπ΄αρ. 118786/Γ7/14-10-2011 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 2478/τ.Β΄/4-11-2011) και από την υπό δημοσίευση σε Φ.Ε.Κ. υπ΄αρ. 43878/Γ7/1-4-2013 Υπουργική Απόφαση. Πληροφορίες στη γραμματεία του σχολείου: Τ. Λειβαδίτη 20 ? τηλ: 2410 627121. . http://greekcommunityschools.blogspot.gr/ http://canada.greekreporter.com/2013/03/30/larissa-students-visit-greek-schools-in-canada/ http://www.express.gr/news/ellada/699437oz_20130329699437.php
Larissa Students Visit Greek Schools in Canada By Nicky Mariam Onti on March 30, 2013 in Community, News 5 13
0 18 A group of students from the 1st Musical Lyceum of Larissa visited the Greek-speaking schools in Toronto and Montreal within the framework of their project ?If the world were a village?, in collaboration with the Education Coordinating Office of the General Consulate of Greece in Toronto. The students have already visited the school Aristotle of the Greek Community of Toronto, where they were given the opportunity to meet and talk with their peers, to exchange views and ideas and to jointly undertake organized educational activities in global ideals of peace, love, altruism and friendship among peoples. The 1st Musical Lyceum of Larissa also visited the Chair in Modern Greek History at York University and the Department of Modern Greek Studies Phrixos Papachristidis of McGill University. The Larissa students will also visit the school Aristotle of the Greek Community of Greater Montreal. 1st Musical Lyceum of Larissa, McGill university, Phrixos
Apr 2, 2013 Υποδοχή του Μουσικού Σχολείου Λάρισας
Στο πλαίσιο επίσκεψής τους στον Καναδά, μαθητές και εκπαιδευτικοί από το Μουσικό Σχολείο Λάρισας βρέθηκαν την Τετάρτη 27 Μαρτίου στο Πολυμενάκειο Πολιτιστικό Κέντρο της Ελληνικής Κοινότητας Τορόντο. Τους υποδέχθηκαν δάσκαλοι και μαθητές του αναγνωρισμένου σχολείου «Αριστοτέλης» καθώς και του Λυκείου «Αριστοτέλης/Eastern». H συνάντηση των μαθητών από τα δυο σχολεία περιλάμβανε τη συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες. Ιδιαίτερα συγκινητικό ήταν το γεγονός ότι οι μαθητές του Λυκείου της Λάρισας διάβασαν ελληνικά παραμύθια στους μαθητές των μικρών τάξεων του δημοτικού του «Αριστοτέλη» ενώ οι ελληνοκαναδοί μαθητές τους ανταπέδωσαν με τραγούδια σχετικά με την εθνική γιορτή της 25ης Μαρτίου. Ο σύλλογος γονέων του «Αριστοτέλη» πρόσφερε λιχουδιές στους επισκέπτες και το Τμήμα Παιδείας της Κοινότητας τους χάρισε αναμνηστικά σκουφάκια για να θυμούνται το πέρασμά τους από την παροικία του Τορόντο και να προστατευτούν από τις ψυχρές και ασυνήθιστες για εκείνους καιρικές συνθήκες του Καναδά.
Στη σύντομη παραμονή τους στο Τορόντο, οι μαθητές της Λάρισας εκτός των ελληνικών σχολείων επισκέφτηκαν αξιοθέατα της πόλης , παρακολούθησαν θεατρική παράσταση και δεν έχασαν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά τους καταρράκτες του Νιαγάρα, πριν αναχωρήσουν για τον επόμενο προορισμό τους, το Μόντρεαλ. Μετά την επιστροφή των μαθητών στην Ελλάδα θα υπάρξει επικοινωνία μεταξύ των δυο σχολείων με στόχο την ανταλλαγή/αμοιβαία επίσκεψη μαθητών και τη συνεργασία τους σε εκπαιδευτικό και πολιτισμικό επίπεδο.
You might also like: ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Δραστηριότητες και Aνακοινώσεις του Tμήματος Παιδείας της Ελληνικής Κοινότητας Τορόντο. Activities and Announcements of the Education Department of the Greek Community in Toronto Friday, March 29, 2013 ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
Την Τετάρτη 27 Μαρτίου, ομάδα 20 μαθητών από το 1ο Μουσικό Λύκειο Λάρισας μαζί με 4 συνοδούς καθηγητές, επισκέφτηκαν το Τορόντο και βρέθηκαν για λίγες ώρες στο Αναγνωρισμένο Σχολείο Αριστοτέλης της Ε.Κ.Τ. Μετά το τέλος των οργανωμένων δραστηριοτήτων όλοι οι μαθητές ανέβηκαν στην επάνω αίθουσα της Κοινότητας, όπου είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν, να ανταλλάξουν ιδέες , να γνωριστούν καλύτερα και να απολαύσουν τα γλυκίσματα και τα αναψυκτικά που ο πάντοτε δραστήριος και ακούραστος Σύλλογος Γονέων του σχολείου μας προσέφερε. Η εκδήλωση έκλεισε με τη χορωδία του σχολείου Αριστοτέλης, που υπό τη διεύθυνση της μουσικού κυρίας Χαλκιοπούλου, τραγούδησε το "Να ήτανε το 21" και τη "Ρωμιοσύνη" ξεσηκώνοντας τους ελλαδίτες μαθητές.
Μετά το Τορόντο οι μαθητές θα επισκεφθούν το Μόντρεαλ και στο τέλος της εβδομάδας θα επιστρέψουν στην Ελλάδα.
Καλοκαίρι του ?88 και ένα παρθένο κοινό, ξεχασμένο στον κάμπο και τα βουνά της Θεσσαλίας, δονείται αισθητικά, βιώνοντας την απόλυτη παλίρροια της θεατρικής τέρψης.
Ο Κώστας Τσιάνος ανεβάζει την «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη, υλοποιώντας τη μέθεξη της ανόθευτης λαϊκής μας παράδοσης με το αρχαίο δράμα και ανοίγοντας στην τότε εφηβική μου ψυχή ένα διαλογικό παράθυρο μαζί του.
Οι κριτικές είναι διθυραμβικές, η φήμη της παράστασης υπερβαίνει τα στενά γεωγραφικά, θεσσαλικά μας όρια, κατακτώντας το 1989 την απαιτητική θεατρική κοινότητα στο Φεστιβάλ Επιδαύρου . Ήταν η πρώτη φορά που ένα περιφερειακό θέατρο περνούσε τις πύλες του αργολικού θεάτρου. H υποδοχή ήταν πρωτόγνωρη και τα ακατάπαυστα χειροκροτήματα του κοινού αντηχούν ακόμη?
H παράσταση εκτιμήθηκε για την καθαρότητά της, την ειλικρίνεια των προθέσεών της και ένα σκηνοθετικό εύρημα- Ο Κώστας Τσιάνος έσκυψε με ευλάβεια στη λαϊκή μας παράδοση, αξιοποιώντας την αισθητική της και σκηνοθέτησε μια παράσταση- πρόταση με όραμα, που άνοιξε νέους δρόμους στο αρχαίο δράμα, χωρίς όμως να του ξεφεύγουν η ουσία, το πνεύμα και η ψυχή του έργου και απεκδυόμενος του διλήμματος αναγωγής του καινούριου ως αυτοσκοπού.
Οι παραστάσεις του δράματος στους καιρούς μας διασπείρουν , κατά κοινή αποδοχή, ψευδο- διλήμματα: ρεαλιστική έως νατουραλιστική απεικόνιση ή ιδεαλιστικός μινιμαλισμός, ηρωικό υπερμέγεθες ή ανθρώπινο μετρίως ζην, ηθογράφειν ή ψυχολατείν (ας μου επιτραπεί ο νεολογισμός ). Οι διδασκαλίες του Λαρισαίου θεατράνθρωπου αποδεικνύουν ότι κωφεύει στα ανωτέρω πλαστουργήματα , κάνοντας focus με περισσή ευαισθησία στον εποικοδομητικό εκφραστικό κώδικα, ιδωμένο τελεολογικά. Σ' όλες τις παραστάσεις που επιμελείται θριαμβολογεί η φαντασία στο εναρκτήριο λάκτισμα του ρεαλισμού. Καταληκτικά , κάθε θεατρικό του δημιούργημα το ενδύει με ανθρωπιστική εσθήτα, περιβαλλόμενη με ιδιάζουσα χρωματική ευαισθησία- ενσυναισθησία, η οποία ,ειδικά στις μέρες μας , διακυβεύεται.
Ο σκηνοθετικός του οβολός στη θεατρική δημιουργία επιδιώκει να επαναφέρει το όνειρο στη ζωή των ανθρώπων, έχοντας ως αφετηρία την εσωτερική αλήθεια, το πάθος για την τέχνη ως modus spirandi, την αίσθηση κατά βάση σωματική, που σκοπεύει στην πολιτική, πίσω από την οποία ανιχνεύεται ως αδιάσειστος μάρτυρας η ιστορία.
Το σκηνοθετικό αυτό δίδυμο αποτελεί πυξίδα στο όραμα του Τσιάνου, που συνίσταται στο να επαναπροσδιοριστεί η φυσιογνωμία του Θεσσαλικού Θεάτρου, «του δικού μας θεάτρου», και να επαναδιαλεχθεί με ένα ευρύ λαϊκό κοινό, παρουσιάζοντας σημαντικές παραστάσεις, στηρίζοντας την εγχώρια θεατρική δημιουργία και σφυρηλατώντας βιωματική σχέση με τη μαθητιώσα νεολαία.
Ο Κώστας Τσιάνος μέσα από την σκηνοθετική του τοποθέτηση στους κόλπους του Μουσικού σχολείου Λάρισας άνοιξε ρηξικέλευθα μονοπάτια στη μαθητική σκέψη :ουσιαστικά, έχει προκαλέσει τους μαθητές μας να αναμετρηθούν με την ταυτότητά τους και να τη συλλογιστούν . Με αγνά υλικά την ποίηση και τη μυθολογία της, το άχθος του αρχαίου της κλέους, τις μη επουλωμένες ακόμη πληγές της σύγχρονης ιστορίας της, τα κοινωνικο-πολιτικά δρώμενα που τη σημάδεψαν ανεξίτηλα και με φάρο του ένα βλέμμα βαθιά διεισδυτικό, ένα βλέμμα- σχολείο αποδεικνύει πως δίχως πίστη στο προσωπικό σου όραμα τίποτα δεν είναι υλοποιήσιμο. Στο ομιχλώδες τοπίο της εποχής μας, που η αυτόφωτη διανόηση κινείται σε ελεύθερη πτώση, αμελώντας όμως να ανοίξει το αλεξίπτωτό της, χρειαζόμαστε ανθρώπους σαν τον Κώστα Τσιάνο που να διαπραγματεύονται καθημερινά το ζητούμενο ?πρόκληση «Με ποιες λέξεις-κλειδιά θα μπορούσαμε να εμφυσήσουμε τη ζωή σ? ένα καινούριο πάνδημο όνειρο;»
Σπυριδάκη Μ. Δέσποινα
κλασική φιλόλογος στο Μουσικό σχολείο Λάρισας
Υποψήφια διδάκτωρ
Τις ιστορικές συνθήκες και την πολιτική ατμόσφαιρα της εποχής της Επανάστασης και των πρώτων ετών του ελεύθερου εθνικού βίου απέδωσαν οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Λάρισας στην εκδήλωση για την επέτειο της 25ης Μαρτίου. Παρουσιάστηκαν αποσπάσματα από το θεατρικό έργο του Ι. Καμπανέλλη «Το μεγάλο μας τσίρκο», μελοποιημένη ποίηση, βυζαντινοί ύμνοι, δημοτικά τραγούδια και αποσπάσματα από το Θούριο του Ρήγα και τους Ελεύθερους Πολιορκημένους του Δ. Σολωμού. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο σύμβουλος πληροφορικής κ. Δ. Κολοκοτρώνης η υπεύθυνη αγωγής υγείας της δ/νσης Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ν. Λάρισας κ Ν. Γαλάνη γονείς των μαθητών και αρκετοί φίλοι του σχολείου.
|