Το Μουσικό Σχολείο Λάρισας στο Διαχρονικό Μουσείο
Το Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας και συγκεκριμένα την περιοδική έκθεση «Μνήμες από Αλησμόνητες Πατρίδες» στο πλαίσιο της επετείου των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική καταστροφή, επισκέφτηκαν μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Λάρισας στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας.
Οι υπεύθυνες του Μουσείου κ.Ματίνα Παπαναστασούλη και κ.Κατερίνα Ζάχου υποδέχτηκαν τα παιδιά και πραγματοποίησαν το ομώνυμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Το πρόγραμμα περιλάμβανε α) ομιλία και προβολή αναφορικά με το ιστορικό πλαίσιο, β) βιωματική αφήγηση των γεγονότων του ξεριζωμού, γ) ξενάγηση στα εκθέματα – κειμήλια που έφεραν οι πρόσφυγες από την Καππαδοκία στο χωριό Ομορφοχώρι του νομού Λάρισας, καθώς και δ) ηλεκτρονικό παιχνίδι γνώσεων σε διαδικτυακή πλατφόρμα με τη χρήση κινητών τηλεφώνων.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα σύνδεσαν την ιστορική γνώση που προσεγγίζουν μέσα από το σχολικό βιβλίο με απτά αντικείμενα, όπως εκκλησιαστικά είδη (ευαγγέλια, εικόνες, λάβαρα, εξαπτέρυγα, κλπ), βιβλία γραμμένα στην καραμανλίδικη γραφή, διάφορα έγγραφα κ.ά. αλλά και με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών. Επίσης έθεσαν τις απορίες τους στις υπεύθυνες του Διαχρονικού Μουσείου, οι οποίες με πολλή χαρά απάντησαν στους μαθητές.
Άλλωστε, τα Μουσεία δεν είναι μόνο χώρος μνήμης, είναι χώρος παιδείας και διδασκαλίας, είναι ζωντανά κύτταρα του σύγχρονου πολιτισμού, που συνδέουν το σήμερα με το χτες και συμβάλλουν στον προβληματισμό και στον προσανατολισμό του μέλλοντος κάθε κοινωνίας. Τα παιδιά παρακολούθησαν με πολλή προσοχή και έφυγαν πιο «πλούσια» σε γνώση και εμπειρία, χαρούμενα, δίνοντας υπόσχεση να επισκεφτούν και άλλες μελλοντικές εκθέσεις του Μουσείου. Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί του Μουσικού Σχολείου Δ. Καραβαγγέλη, Β. Κοσμάνου, Β. Παπαβασιλείου και Δ. Ψάνη.
Χριστουγεννιάτικες κάρτες στην ΙΣΠΑΝΙΑ Ευχές για τα Χριστούγεννα κι για το Νέο Έτος αντάλλαξαν μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας με τους ομηλίκους τους στην Σεβίλλη και τη Μούρθια της Ισπανίας. Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS KA122 με τίτλο: “IT’S TIME TO ACT. URBAN RIVERS NEED HELP” μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων Α1 και Α3 Λυκείου με υπεύθυνους καθηγητές τους: Κουτσιούλη Νικόλαο, Μαλάκο Σταμάτη, Τσιούκα Ευαγγελία και Τσοτσάνη Ευθυμία έγραψαν με μεράκι κι ενθουσιασμό τις χριστουγεννιάτικες κάρτες τους εκφράζοντας θερμές ευχές για τις γιορτές και μηνύματα ελπίδας για τη Νέα Χρονιά. Οι ταχυδρομικές μας ευχές ταξίδεψαν για το ισπανικό σχολείο “IES VELAZQUEZ ” στη Σεβίλλη. Οι μαθητές των τμημάτων γ2 και γ3 Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Λάρισας στα πλαίσια συνεργασίας στο ευρωπαϊκό έργο etwinning “EUROPE IS LIVING A CELEBRATION” με το σχολείο «IES INGENIERO DE LA CIERVA» της Μούρθιας και υπεύθυνες καθηγήτριες τις: Γατσιού Έλενα, Κοσμάνου Βασιλική, Ρήτου Κασσιανή και Τσιούκα Ευαγγελία ετοίμασαν και μοιράστηκαν τις ευχές τους σε διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες στέλνοντας τα δικά τους μηνύματα ειρήνης κι αγάπης. Η περσινή συνεργασία συνεχίζεται με τους Ισπανούς φίλους μας και ανυπομονούμε για τη συνέχειά της!!!
Περιμένουμε, λοιπόν, με μεγάλη χαρά να λάβουμε τις Χριστουγεννιάτικες κάρτες που έχουν αποστείλει οι Ισπανοί φίλοι μας… Ενημέρωση στους μαθητές μας –//- Από μαθητές μας!
Μία ψυχολόγος, μία φιλόλογος, μία βιοχημικός και τρεις μηχανικοί, όλοι μας τεταρτοετείς φοιτητές, απόφοιτοι του Μουσικού Σχολείου το 2019, καλοί φίλοι και το μεγαλύτερο κοινό μας... η αγάπη για το σχολείο! Όλα ξεκίνησαν από μια συζήτηση για την έλλειψη επαγγελματικού προσανατολισμού στα σχολεία που δεν έμεινε απλώς στη θεωρία και κατέληξε στην παρουσίαση που έλαβε χώρα στο αμφιθέατρο του ΜΣΛ την Παρασκευή 18/11/2022. Πώς πρέπει να θέτουμε ένα στόχο; Ο τύπος προσωπικότητάς μας έχει σημασία για την επαγγελματική μας επιλογή; Τι ακριβώς κάνει ένας ψυχολόγος; (τρέχει στα λιβάδια και φωνάζει αξίζω αξίζω αξίζω), τι περιμένει κανείς από τη σχολή της φιλολογίας; Βιολογία, χημεία και τεχνολογία συνδυάζονται; Μπορείς να φανταστείς τι κάνει ένας μηχανικός ή καλύτερα... ένας μηχανικός μπορεί να κάνει ό,τι φανταστείς;... Είναι κάποια από τα ερωτήματα τα οποία προσπαθήσαμε να απαντήσουμε σε αυτή την παρουσίαση. Βέβαια, η βασική επιδίωξη του εγχειρήματος ήταν να πληροφορήσουμε, να μοιραστούμε τις εμπειρίες μας, να εμπνεύσουμε τους μαθητές να μη μείνουν σε ό,τι απλώς έτυχε να ακούσουν αλλά να ερευνήσουν μόνοι τους τι θέλουν και τι δυνατότητες προσφέρονται (μόνο η γνώση δίνει το δικαίωμα της επιλογής) και κυρίως να αποδείξουμε ότι οι μαθητές φεύγουν μέσα από το Μουσικό αλλά το Μουσικό δε φεύγει από τους μαθητές. Ευχαριστούμε πολύ τον διευθυντή Σωτήριο Αναγνωστόπουλο για την ανταπόκριση και την ευκαιρία και φυσικά όλους τους καθηγητές και συμμαθητές μας που παρευρέθηκαν. Επιμέλεια: Βλαχοστέργιου Βασιλική, Γεωργούλα Μαρία, Ζέρβα Μαρία, Κυρατζή Ελένη, Παπακώστας Κωνσταντίνος, Χονδροματίδης Γιάννης
Βασιλική!-Μαρία!-Μαρία!- Ελένη!- Κωνσταντίνε!- Γιάννη!
Σας ευχαριστούμε! Η Οικογένεια του Μουσικού Σχολείου
European Week for Waste Reduction (EWWR) για το 2022, θέμα: «Βιώσιμα Κλωστοϋφαντουργικά Προϊόντα»
Αγαπητά μας παιδιά κι αγαπητοί γονείς, η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Μουσικού Σχολείου Λάρισας σας ευχαριστεί και σας συγχαίρει για την μεγάλη και άμεση ανταπόκρισή σας στη συγκέντρωση διαφόρων ειδών κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων προς ανακύκλωση στα πλαίσια ανταπόκρισης του σχολείου μας στο κάλεσμα της ΔΔΕ Λάρισας για συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα για τη Μείωση των Αποβλήτων (EWWR) 19 - 27/11/22.
Η δράση είχε τίτλο: «Και εγώ ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ… ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ τώρα ΡΟΥΧΑ & ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ!»
Το Μουσικό Σχολείο Λάρισας συμμετείχε ενεργά στη διάρκεια της εβδομάδας 21-25/11/2022 οργανώνοντας διάφορες δράσεις για την ενημέρωση και την καλλιέργεια κουλτούρας της ανακύκλωσης, την ευαισθητοποίηση όλων για έναν πιο βιώσιμο πλανήτη αλλά και την ενθάρρυνση εθελοντισμού των μαθητών μας.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Τσοτσάνη Ευθυμία, Τσιούκα Ευαγγελία, Κόνιαρη Κατερίνα.
Διοργάνωση Διακρατικής Εκπαιδευτικής Δραστηριότητας ERASMUS+στο ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ Υλοποιήθηκε από 14 έως 16 Οκτωβρίου στη Λάρισα η 3η Διακρατική Εκπαιδευτική Δραστηριότητα του προγράμματος Erasmus+ με κωδικό 2020-1-IT02-KA201-079243 με τίτλο Boosting Green Education at schools.
Η Επιστημονική Ένωση DIGITAL IDEA και το Μουσικό Γυμνάσιο - Λύκειο Λάρισας είναι οι Ελληνικοί φορείς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Οι υπόλοιποι εταίροι είναι οργανισμοί και Εκπαιδευτικά Ιδρύματα από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πιο συγκεκριμένα από την Ιταλία συμμετέχουν η Associazione Euphoria, The Science Zone και Liceo Vittoria Colonna, από την Ισπανία η Ludor Engineering και το IES Albert Einstein και από την Εσθονία η AHHAΑ και το Jaan Poska Gümnaasium.
Κύριοι στόχοι του προγράμματος αυτού είναι η εισαγωγή και διάδοση της Πράσινης Εκπαίδευσης στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και η δημιουργία και η ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των χωρών Ελλάδος, Ισπανίας, Εσθονίας και Ιταλίας. Η έναρξη της 3ης Διακρατικής Εκπαιδευτικής Δραστηριότητας έγινε στο Μουσικό Γυμνάσιο – Λύκειο Λάρισας με μια εντυπωσιακή εκδήλωση υποδοχής στο κεντρικό Αμφιθέατρο του Μουσικού Σχολείου Λάρισας την οποία χαιρέτησαν ο Αντιπεριφερειαρχης ΠΕ Λάρισας Βασίλης Πινακας και ο Διευθυντής του Μουσικού Σχολείου Σωτήρης Αναγνωστόπουλος . Ακολούθησε αναλυτική περιγραφή των εργασιών της δραστηριότητας και του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος στους φορείς των ξένων χωρών καθώς και περιήγηση στους χώρους του σχολείου. Τις επόμενες δύο μέρες, η Επιστημονική Ένωση DIGITAL IDEA είχε την ευθύνη της επιμόρφωσης και πιο συγκεκριμένα τον σχεδιασμό και την οργάνωση πέντε διαφορετικών δραστηριοτήτων για την πραγματοποίηση πειραματικών ασκήσεων (workshops) με μορφή «Μαθαίνω μέσα από την πράξη», σε συγκεκριμένα θεματικά αντικείμενα από τον χώρο της Πράσινης Εκπαίδευσης. Τα θέματα των δραστηριοτήτων που επιλέχθηκαν και πραγματοποιήθηκαν ήταν:
Η 3η Διακρατική Εκπαιδευτική Δραστηριότητα ολοκληρώθηκε την τρίτη ημέρα με μια εκπαιδευτική επίσκεψη στην Λίμνη της Κάρλας και στο Μουσείο της περιοχής καθώς και με την επίδοση των βεβαιώσεων συμμετοχής στους συμμετέχοντες.
Η Επιστημονική Ένωση DIGITAL IDEA και η Παιδαγωγική ομάδα του Μουσικού Σχολείου Λάρισας θέλει να εκφράσει τις ευχαριστίες της στον Διευθυντή του Μουσικού Σχολείου Λάρισας καθώς και στην Περιφέρεια Θεσσαλίας για την θερμή υποστήριξη σε όλη την διάρκεια του προγράμματος. |