Η προγραμματισμένη για αύριο Τετάρτη 12 Ιουνίου 2024 και ώρες 17:00 - 19:30 ενημερωτική συνάντηση των υποψήφιων μαθητών της Α' Γυμνασίου και των γονέων/κηδεμόνων τους, καθώς και η προσομοίωση των εξετάσεων, αναβάλλονται λόγω των υψηλών θερμοκρασιών για την Παρασκευή 14 Ιουνίου και ώρες 17:00 - 19:30 στο Αμφιθέατρο του Μουσικού Σχολείου, Τάσου Λειβαδίτη 18, Νέα Πολιτεία, Λάρισα.
ΤηνΤρίτη28Μαΐου2024,στοαμφιθέατροτουΜουσικούΣχολείου Λάρισαςκαιστο πλαίσιοτηςπαρουσίασηςΠρογραμμάτωνΣχολικών Δραστηριοτήτων, παρουσιάστηκαν μεταξύ άλλων και τα εξής προγράμματα: Α) «Το δημοτικό τραγούδι ως φορέας πολιτισμού: η παραλογή Του νεκρού αδερφού» Β) «Ο Εθνικός Ύμνος και ο Ολυμπιακός Ύμνος» Γ) «Μαθηματικά και Ζωγραφική με τονEscher».
Α) «Το δημοτικό τραγούδι ως φορέας πολιτισμού: η παραλογή Του νεκρού αδερφού» Στην παρουσίαση του πρώτου προγράμματος συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες από το τμήμα γ2 γυμνασίου (Βασιλική Κούγκουλου, Χρήστος Κουτσιούλης – τουμπελέκι, Βασιλική Κούρια - σόλο, Ευαγγελία Μασούρα, Αποστολία Μητσογιάννη - σόλο, Μαρία Μόκα, Κατερίνα Μουζάκη, Κατερίνα Μπόρα - σόλο, Ιωάννα Μπούρμπου, Παρασκευή Νταφούλη, Παναγιώτης Παναγούλης (λαούτο), Δανάη Παντικίδου (σαντούρι), Αφροδίτη Παπαγεωργίου, Νεφέλη – Βασιλική Παπατσάνη). Αρχικά τα παιδιά μίλησαν για τους στόχους του προγράμματος και το δημοτικό τραγούδι, την ομάδα του ΑΠΘ «Μουσικό Πολύτροπο» με καθηγητή τον κ. Ιωάννη Καϊμάκη, ενώ στη συνέχεια προβλήθηκε υλικό από την συμμετοχή της ομάδας στην εκδήλωση του Λαογραφικού Ιστορικού Μουσείου Λάρισας για την Διεθνή Ημέρα των Μουσείων στις 19 Μαΐου. Να σημειωθεί πως οι μαθητές στο πλαίσιο της μελέτης τους επισκέφτηκαν και τρία λαογραφικά μουσεία του Δήμου Τεμπών, των Γόννων, των Αμπελακίων και το Μουσείο Θεσσαλικής Ζωής της οικ. Συρμακέζη στην Ελάτεια. Στο τέλος, τα παιδιά τραγούδησαν μέρος της παράστασης που θα παρουσιαστεί το επόμενο διάστημα με κύριο θέμα τη θρακιώτικη μελωδία της παραλογής του Νεκρού Αδερφού, με υπεύθυνες καθηγήτριες την Βασιλική Κοσμάνου και την Ελένη Κουτή. (εικόνα 1 και 2) Β) «Ο Εθνικός Ύμνος και ο Ολυμπιακός Ύμνος» Στο δεύτερο πρόγραμμα οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος β1΄ γυμνασίου Αναγνώστου Χρυσάνθη (φλάουτο), Αρβανιτοπούλου Γεωργία, Αργυροπούλου Σωτηρία, Βαλασσοπούλου Κωνσταντίνα, Βαλιάκα Μαρία – Άννα, Βασιλείου Μαριέλλα – Ξένια, Γαλαζούλα Στυλιανή – Ηρώ, Γερογιώργος Γεώργιος – Νικόλαος, Γεωργιάδου Δήμητρα – Μπραζίλια, Γιάγκας Χαράλαμπος, Γιούδη Ιουλία – Μαρία, Γκόλτσιου Ευδοξία, Γκουνέλα Φωτεινή – Λουκία, Δακής Δημήτριος (πιάνο), Δέλλη Ζωή, Δημοβέλη Αγλαΐα, Δημοβέλη Έλλη, Ευαγγέλου Νικόλαος, Ζιάκα Ηλιάννα – Μαρία, Ζίκος Ευάγγελος, Ιωαννίδης Ειρηναίος (κλαρινέτο), Καραγιάννης Αθανάσιος (τρομπόνι), Καρακαξάς Μιχαήλ – Άγγελος (τρομπέτα), Καραμπίνας Αδάμος – Μάριος, Καρέλα Νικολέτα – Μαρία. με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών Τζόκα Βάιας (φιλολόγου), Νούλα Δημητρίου (φυσικής αγωγής) και Κοσμάνου Βασιλικής (μουσικού) μελέτησαν τον Εθνικό και τον Ολυμπιακό Ύμνο και με αφορμή τους φετινούς Ολυμπιακούς αγώνες στο Παρίσι, συμμετείχαν σε δράσεις της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας και της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού του Δήμου Λαρισαίων, αλλά επισκέφτηκαν και χώρους άμεσα σχετιζόμενους με το θέμα, όπως το Μουσείο των Δελφών, το Χάνι της Γραβιάς και την Ιερά Μονή Παναγίας Δαμάστας στη Στερεά Ελλάδα. Τα παιδιά παρουσίασαν το ιστορικό πλαίσιο και τις εργασίες τους στο μαθητικό κοινό, ενώ έκλεισαν την παρουσίαση τραγουδώντας τον Εθνικό και τον Ολυμπιακό Ύμνο. (εικόνα 3 και 4) Γ) «Μαθηματικά και Ζωγραφική με τονEscher». Στο τρίτο πρόγραμμα κατά τη διάρκεια της σχολική χρονιάς, συνεργάστηκανμαθητέςτηςγ’ γυμνασίου και της Β’ Λυκείου του σχολείου μας, με την καθοδήγηση των υπεύθυνων καθηγητών, κκ. Νικόλαου Κουτσιούλη, Ελένης Μακροπούλου, ΠαναγιώτηΜουστάκακαιΑλεξίαςΤουρναβίτη.Τηνπαρουσίασητης έρευνας και των δράσεων έκαναν οι μαθητές του γ3 τμήματος γυμνασίου: Ραφαηλία-ΘώμηΠέττα,ΑπόστολοςΠροβατάς,ΜαρίαΕυαγγελία Στεφανίδου και Σιένα Μαρίνα Χρήστου. (εικόνα 5 και 6)
Την Τρίτη 28/5, στο αμφιθέατρο του Μουσικού Σχολείου Λάρισας, το Σύνολο Μουσικού Θεάτρου (40 μαθητές γυμνασίου και λυκείου) με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κ.κ. Ελένη Κουτή, μουσικό και Αγγελική Βόγια, θεατρολόγο, παρουσίασε δύο πολιτιστικά προγράμματα, που εκπόνησε τη φετινή σχολική χρονιά, με τίτλους: «Mary Poppins: The musical» και «Μουσική επένδυση για το musical Mary Poppins». Συγκεκριμένα προβλήθηκε βιντεοσκοπημένο απόσπασμα του musical, με τίτλο “Μια Κυριακή με τη Mary Poppins”, που παρουσιάστηκε στο αμφιθέατρο του μουσικού σχολείου, στα πλαίσια της εκδήλωσης των μουσικών συνόλων «Παίζουμε ΣΥΝΟΛικά». Η παρουσίαση αποτελεί ένα ταξίδι με όχημα την τέχνη του θεάτρου, της μουσικής, του χορού και των εικαστικών μας στον μαγικό κόσμο των παιδικών μας χρόνων, στο μαγικό κόσμο της Mary Poppins. Το θεατρικό κείμενο επιμελήθηκε η Ήλια Καρυαμπά, τη σκηνοθεσία η Αγγελική Βόγια, τη διδασκαλία ορχήστρας και τραγουδιών η Ελένη Κουτή, ενώ η ενορχήστρωση των τραγουδιών έγινε από τον Νίκο Έξαρχο. Τις χορογραφίες ετοίμασαν και δίδαξαν οι χορογράφοι Λίνα Γεωργακούλη και Ρούλα Πίκουλα. Τα σκηνικά επιμελήθηκε η καθηγήτρια των εικαστικών Ελένη Μακροπούλου, και η κ. Ελένη Ψύρρα παραχώρησε στο σύνολο κοστούμια εποχής.
Τη Δευτέρα 27 Μαΐου 2024 στο Μουσικό Σχολείο Λάρισας μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων β1 και γ1 γυμνασίου παρουσίασαν το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Etwinning“LighthousesThatIlluminate” το οποίο υλοποιήθηκε κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2023-2024 σε συνεργασία με το ισπανικό σχολείο IESINGENIERODELACIERVA της Μούρθια. Είναι η 3η χρονιά που μαθητές, μαθήτριες κι εκπαιδευτικοί των δύο σχολείων συνεργάζονται για την υλοποίηση ενός κοινού ευρωπαϊκού προγράμματος μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας eTwinning- Twinspace. Οι μαθητές και μαθήτριες υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους Γατσιού Ελ. Κακαγιάννη Βασ., Κοσμάνου Βασ., Ρήτου Κασ., Τόλιου Ζ. και Τσιούκα Ευ. συμμετείχαν με όρεξη και φαντασία στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Σε συνεργασία με τους Ισπανούς μαθητές και μαθήτριες αναζήτησαν τη γνώση κι ανακαλύψαν διαφορετικούς τρόπους μάθησης και προσέγγισης της, δημιουργώντας Φάρους όπως “ο Φάρος της Γνώσης” . Η παρουσίαση περιελάμβανε όλα τα βήματα του προγράμματος:
Η δράση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια διάχυσης και διαμοιρασμού καλών πρακτικών προς τα μέλη της σχολικής κοινότητας αλλά και της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας. Την εκδήλωση προλόγισε η διευθύντρια του σχολείου κ Μηλιού Αθηνά και συμμετείχαν μαθητές και μαθητές των τμημάτων β1 και β2 του 42ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας μαζί με τις εκπαιδευτικούς τους κ Τσιρώνη Φιλιώ και Μαστρογιάννη Καίτη. Μαθητές και μαθήτριες σε μεικτές ομάδες συμμετείχαν στο παιχνίδι αναζήτησης των Φάρων στους χώρους του Μουσικού Σχολείου. Στο τέλος δόθηκαν Βεβαιώσεις συμμετοχής και γλυκίσματα σε όλους.
Το Μουσικό Σχολείο Λάρισας λαμβάνει για πρώτη φορά την Ευρωπαϊκή Διάκριση eTwinningSchoolLabel 2024-2025. Τόσο η πετυχημένη συμμετοχή και συνεργασία των δύο προηγούμενων ετών (δύο έργα βραβευμένα με εθνικές αλλά και ευρωπαϊκές ετικέτες ποιότητες) όσο και η συνεχής δραστηριότητα του σχολείου μας σε εθνικό κι ευρωπαϊκό επίπεδο για ενίσχυση της μάθησης και εκσυγχρονισμό στις μεθόδους διδασκαλίας είχαν ως αποτέλεσμα το σχολείο μας να λάβει πριν λίγες μέρες την ετικέτα Σχολείου eTwinning. Το Μουσικό Σχολείο Λάρισας αναγνωρίζεται ως ένα από τα 928 σχολεία σε όλη την Ευρώπη κι ένα από 57στην Ελλάδα που παράγουν εκπαιδευτικό έργο σύμφωνα με τις αρχές των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων. Για τη νέα σχολική χρονιά το σχολείο μας ως οργανισμός που ενισχύει τη συμπερίληψη και την καινοτομία στη μάθηση θα συνεχίσει υλοποιώντας σχετικές δράσεις που να απευθύνονται σε όλους/ες, προωθώντας τεχνικές ψηφιακής ικανότητας και βελτιώνοντας την τεχνογνωσία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, προάγοντας ενεργά́ τις αξίες και την παιδαγωγική́ του eTwinning. Θα ακολουθήσει ένα παιδαγωγικό́ πλαίσιο που υποστηρίζει ίσες ευκαιρίες για όλους κι οδηγεί́ στην εξάλειψη των διακρίσεων, θα ενισχύσει μέσω νέων προγραμμάτων τον βιωματικό́ τρόπο μάθησης, την αποδοχή της διαφορετικότητας και της ποικιλομορφίας των ατόμων και τη διασύνδεση των μαθητών/τριών στην κοινότητα της τάξης, αλλά́ κι εκτός αυτής. Τέλος θα δημιουργήσει παραδοτέα έργα (eTwinning, εκπαιδευτικά́ προγράμματα πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αγωγής υγείας κ.α.) τα οποία θα βασίζονται στον Καθολικό́ Σχεδιασμό́ Μάθησης. Πολλά συγχαρητήρια σε όλους και όλες μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς που όλα αυτά τα χρόνια συμμετέχουν εθελοντικά, με τρομερή προθυμία σε τόσα αξιόλογα έργα και που έγνοια τους είναι η πρόοδος των μαθητών και η ενίσχυσή τους σε όλους τους τομείς!! |